9 mars 2012

Vad jag önskar mig....

Jag kan inte sluta känna att jag ALDRIG mer kommer bli frisk.
Jag har hostat sen i söndags och med tanke på att Theo blev sjuk i lördags natt och fortfarande låter som en Kol drabbad gammal farbror tappar jag all tilltro till friskare tider.
Imorgon skall jag ju alltså jobba också. Om jag tar min trötthet som känts idag och placerar den på arbetet....då känns det inte ljust. Men jag får vara glad över att jag fick vila idag.
Jag hoppas å de innerligaste att detta går över, att jag är extra trött av vädret och att någon magiskt städar mitt hem för de brukar göra mig piggare. Det är grejjer överallt efter veckans renoveringar. Tvättkorgar i gästrummet, min garderob ligger på golvet osv. Jag önskar verkligen att det inte var så. Men det kan jag önska hur mycket jag vill.
I ett försök att göra mig sjäv och den lilla frisk så gör jag en korvgryta/soppa till middag. Gjord på buljong, vatten och diverse grönsaker man har hemma. I vårt fall potatis, morot, broccoli och bladpersilja. En falukorv ligger där i och guppar med. snart är det klart och jag vet av erfarenhet att detta tillsammans med en tunn knäckemacka och ett glas mjölk kan göra den sjukaste pigg.

Försöker övertala min karl att gå över till grannen och basta och dricka wiskey medan jag och Theo somnar allt för tidigt för att vara socialt försvarbart i soffan. Men de är rätt skönt att somna i soffan när någon vaktar också.

Inga kommentarer: