25 aug. 2013

Mer pysselgrejjer.

Ledig dag.
Semiledig dag.
Jag var tvungen att jobba lite...kallas taskig planering så den får jag själv ta på mig. Men nu är det fixat.
M kom hem vid kvart över jättesent inatt för att han spelat på nån tillställning. Denna gång dock i hemmabyn så när jag satte filmen jag njöt av igår på mute så kunde jag höra hur dom förgyllde någons party från höjden.
Liten man har jag skickat ut till en kompis och annars är listan enorm idag. Jag har betat av halva.
Jobb
Köpa presenter...ni kan bara inte ana hur många som fyller år samtidigt. Samtidigt som det är kul med kalas är det kämpigt de här med att vela fram och tillbaka. vaaaaad ska man köpa. Vaaaad kommer dom gilla? Jag har alltid tusen ideer men sen ska dom ner till 1 också.
Nu är det i alla fall klart. eller ok, de är lite pyssel kvar sen också. Sånt där roligt kreativt ni vet.
Nu har jag langat iväg ungen min till grannens tomt och grannens barn så att jag i frid och fröjd kan städa som ett jon. Det har inte gjorts sen mor fick nils. Man vill inte ens tänka på vilka bakterier som frodas. Framförallt vill man(jag) inte ha de så mer. Så skurhinkar, tvätt, vik och dammsugning. Allt är på gång med en ryslig fart. Endast andningspaus för kaffe och visst slapperi framför datorn (men den fick jag eftersom hela morgonen har varit en sån där produktiv morgon).
När mannen har piggat på sig, fått i sig lördagsgodis (ehh ja) så åker han iväg och storhandlar. Då jag kan sätta igång och rya på riktigt i denna håla. Risken är dock att jag inte hinner klart. ,Men men, de är ju en dag imorgon också.


bild från make and creates hemsida såklart
Meeeen. Jag måste ge er ett tips. Make and create. Min svägerska, pysseldrottningen, hon tipsade om denna sida. Här kan man både få inspiration då det finns en blogg, DIY osv samt köpa en massa material. Allt jag sökte efter fann jag i alla fall och jag måste säga...panduro i all ära men de kan inte mäta sig prismässigt med denna nya pysselstjärna på min himmel. Jag har nu köpt en plastpenna, krympplast och lite träpärlor till några projekt framöver och jag skall testa hur det funkar kvalitetsmässigt och leveransmässigt men erkänner redan nu att dom nog kommer få bra recensioner från mig.
Så gå o besök nu...sjukt bra grejjer!

Inga kommentarer: