17 aug. 2010

körkort



sen i vintras och sista försöket på körkort har jag lagt ned.
Ingen lust, ingen ork, inget självförtroende. Tills min käresta
sa att det var dax nu.
Så jag beställde en lektion.
Thomas...min nya körskollärare tyckte för första gången i mitt körskoleliv att jag var bra. Han godkände mig på en himlans massa direkt och sa att jag var soft och körde lätt. Kände sig säker. Med mig???
Han gav mig beröm, konstruktiv kritik, sa till mig hur jag skulle göra, blev inte arg eller irriterad.
Vi klickade. Som sig bör när man sitter och skall prestera. Helt plötsligt kände jag hur jag körde bil, inte hur jag försökte köra utan att jag faktiskt körde.
Fick lite läxa. Har beslutat att ta 10 körlektioner, öva en massa hemma, öva Teori med jobbarkompis och ta knäcken på de här med att "jag inte kan".
2010 skall bli de år då jag får körkort. I alla fall de år då jag får OK att köra upp. Väntetiderna är ju lite långa ibland så jag kanske får hejda mig, men håll alla tummar. Det är dags nu.

Håll alla era tummar. När jag väl får kortet skiter jag i hur dyr bensinen är eller hur de blir med miljön. Jag ska köra överallt. ÖVERALLT!
Guu så jag längtar.

Edit: Så var hela paketet betalt också. Här gåre undan. De vare där med eftertanke eller? Ähh not my cup of tea

Inga kommentarer: