31 jan. 2011

minnena

Jag var på Ingarö och rensade ut mitt hus. Sjukt. Det har tagit runt 7 år sedan man först bad mig börja rensa. Jag var ju aldrig där. Sen för 5 år sedan träffade jag mannen, han i mitt liv. Då borde jag ha gjort de. Men jag tog med mig några påsar kläder och sen har de bara fått vara.
Jag slängde det mesta skall erkännas, lite, eller rätt mycke säljs, 2 kartonger, alla noter och en påse med grejjer fick följa med. Mycke saker till Theo och så sånt som jag sytt själv eller målat. Några grejjer blev jag varm av att hitta....



Alla brev från finaste vänner, mest från Rekis, en del från lusen. Bilder, foton. Även alla mina gamla dagböcker. De borde brännas, folk bör inte läsa om mitt gamla liv, det var sorgligt att läsa. Men på något vis kunde jag inte döda dom som dom finns kvar.

Jag fick en gång en sådan här på en perrong. Tord hjärtar Berit.

Mormors gamla koppar. Se så söta. Försöker hitta flera för nu var det bara 5 stycken.

Pund...mycke bra om saker blir som saker bör.
och hur känns det att rensa ut sitt liv?
Tro mig, den resan vill jag ogärna göra om. Det var fantastiskt jobbigt men nyttigt.
Kanske sådant man bör göra ibland för att se hur långt man kommit i livet.
Jag har kommit till andra sidan universum tror jag.

Inga kommentarer: